"Business English Magazine" nr 41/2014

Na rynku dostępny jest już najnowszy numer "Business English Magazine", dwumiesięcznika poświęconego biznesowemu językowi angielskiemu. Jest on skierowany głównie do osób zainteresowanych poszerzeniem słownictwa biznesowego oraz języka ogólnego na poziomie zaawansowanym.

W bieżącym numerze można znaleźć dwanaście działów, a w nich dwadzieścia jeden artykułów, z czego aż dwanaście można odsłuchać w wersji audio (specjalny kod umożliwia pobranie ich na komputer lub komórkę w formacie MP3).

Na początek tradycyjnie dostajemy dwa krótkie teksty, niejako przystawki do kilkustronicowych artykułów znajdujących się na kolejnych stronach magazynu. Pierwszy dotyczy promowania alkoholi sygnowanych marką CEDC i ich walki ze Smirnoffem o pierwsze miejsce na rynku światowym. Drugi natomiast krótko opisuje aplikację Placed, która zyskuje na popularności, a która pomaga wirtualnie śledzi nawyki jej użytkowników.


Uwagę zwraca tekst Michaela Gaylorda "Poland's Gender War", poruszający temat, który wprawdzie nie wzbudza już tak wielkich emocji, jak kilka czy kilkanaście tygodni temu, ale nadal jest na czasie. Z pewnym niesmakiem jednak dostrzegłam, jak tendencyjnie został napisany, a jego wydźwięk nie pozostawia wątpliwości - w Polsce dominuje myślenie zaściankowe, a Kościół szuka sensacji, która ma na celu zamydlenie ludziom oczu i odwrócenie uwagi od afer pedofilskich. Skoro do tego została sprowadzona dyskusja na temat polityki gender to po prostu brak mi słów...

Artykuł z okładki ("Harassment in the Workplace: Still a Serious Problem") opisuje stary jak świat, lecz niestety nadal palący problem - prześladowanie i molestowanie w miejscu pracy. Według badań przeprowadzonych w różnych krajach niemal co dziesiąty pracownik doświadczył nękania, a niemal każdy przynajmniej raz był jego świadkiem. I nie ma tu większego znaczenia zawód czy pozycja, czy chodzi o pracowników fizycznych, czy umysłowych, skala problemu jest zatrważająca.

Z zainteresowaniem przeczytałam również tekst poświęcony monopoliście wśród chińskich sklepów internetowych, Taobao, o którego istnienie nawet wcześniej nie wiedziałam. Firma założona przez Jacka Ma pozostawiła w dalekim tyle Amazon, a eBay zmusił do wycofania się z chińskiego rynku ("Taobao: China's Online Store").

Zawsze lubię sięgać do działu "Business Trends". Tym razem można w nim znaleźć trzy artykuły, z których dwa bardzo mnie zainteresowały. Pierwszy opisuje powrót mody na płyty winylowe, które zdają się nieśmiertelne, mimo że od dawna muzyka dostępna jest w wersji plików MP3 ("The New Rise of Records"). Z kolei drugi krótko przybliża historię LEGO oraz powstałego nie tak dawno filmu, będącego pozornie odcinaniem kuponów od sławy słynnych klocków ("Building a Lego Movie").

Podobnie jak w poprzednich numerach, tak i w bieżącym przedstawione zostały sylwetki osób, które odniosły sukces w różnych branżach. Tym razem można przeczytać teksty poświęcone m.in. Brianowi Souterowi, Amy Pascal, Clayton Christensenowi. 

Ponadto, ze strony magazynu można pobrać także dodatek do bieżącego numeru - "Polite and Diplomatic Language". Znajduje się w nim lista zwrotów niezbędnych do prowadzenia uprzejmej konwersacji oraz mini-przewodnik po niuansach angielskich skrótów i tytułach, m.in. honorowych, religijnych i wojskowych.

Za egzemplarz magazynu serdecznie dziękuję wydawnictwu Colorful Media

Komentarze

  1. Angielskie czasopisma nie są dla mnie, ale rosyjskie już jak najbardziej tak.

    OdpowiedzUsuń
  2. W moim jest, więc pewnie w całej sieci powinno być :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że mogłam pomóc :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz