Business English Magazine nr 47

Dzisiaj, dla odmiany, będzie językowo i w miarę profesjonalnie, czyli słów kilka na temat najnowszego numeru dwumiesięcznika Business English Magazine, który od kilkunastu dni możecie już kupić na stronie wydawnictwa bądź w salonach prasowych. W Empiku też.

Czym jest BEM i do kogo jest skierowany?
Zgodnie ze słowami wydawcy „Magazyn skierowany jest do menedżerów, dyrektorów, właścicieli firm, pracowników międzynarodowych przedsiębiorstw, ekonomistów, specjalistów, studentów, ludzi aktywnych i otwartych na świat oraz do wszystkich, którym w pracy potrzebny jest język angielski biznesowy.” I muszę się z tym w pełni zgodzić – początkowo nieco odstraszał mnie biznesowy nagłówek, ale szybko przekonałam się, że tematyka artykułów jest na tyle szeroka i uniwersalna, że zawsze znajduję tu coś dla siebie i od kilkunastu miesięcy jestem regularną i wierną czytelniczką.


Co znajdziemy w najnowszym numerze?
Bieżące wydanie zawiera dziewiętnaście obszernych oraz kilka krótkich, jednostronicowych artykułów, podzielonych na piętnaście działów. Część z nich dotyczy wykorzystania różnych źródeł energii, jest więc w nich mowa na przykład o wiatrakach w Polsce oraz rurociągu naftowym Keyston. Nie zabrakło również tekstów na temat interesujących postaci ze świata biznesu i polityki, takich jak Kolinda Grabar-Kitarović czy Robert Cialdini.

Najbardziej zainteresowały mnie:
  • The Race for Farms – Land-Grabbing, który uświadomił mi istnienie powszechniego - jak się okazuje – ale niepokojącego zjawiska wykupywania terenów rolnych w Afryce i Ameryce Południowej przez bogate i wpływowe państwa.
  • From Pearls to Riches, opisujący historię Zjednoczonych Emiratów Arabskich, które dosłownie w ciągu kilkudziesięciu lat zmieniły się z ubogiego kraju w prawdziwą krainę cudów, mającą jednak bardzo ciemną stronę.
  • When Firms Change a Winning Formula – świetny tekst o tym, jak wiodące marki strzelały sobie w kolano zmieniając to, dzięki czemu zdobyły renomę i pieniądze.
  • Back on Track, czyli słów kilka o kolei, która wraca do łask jako ważny środek transportu handlowego. Zwłaszcza w Azji.
  • New Duds from Down Under, przedstawiające plażową modę rodem z Australii.
  • Milan Exposed, czyli co nieco na temat Mediolanu w kontekście Expo 2015.

Coś poza suchym tekstem
Jak zawsze, do każdego artykułu dołączona jest lista trudniejszych zwrotów wraz z ich tłumaczeniem i zapisem fonetycznym. Ponadto dwanaście z nich można pobrać w formie plików MP3. Dzięki załączonym kodom na stronie wydawcy można również obejrzeć dwa filmy video nawiązujące tematycznie do tekstów o Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Minecrafcie. A do pobrania w formie PDF mamy także dodatek Business Social Media. Jednym słowem, szaleństwo bonusów, które osobiście bardzo sobie cenię.

Tradycyjnie już polecam Wam BEM, nawet jeśli nie jesteście zainteresowani słownictwem stricte biznesowym, a po prostu chcecie poszerzyć słownictwo na poziomie zaawansowanym.

Za egzemplarz magazynu serdecznie dziękuję wydawnictwu Colorful Media

Komentarze