Gra "Urodziny Tappiego", czyli jak spędzić z dzieckiem popołudnie

Gry planszowe to doskonały sposób na spędzenie czasu z dzieckiem, zwłaszcza jeśli sięgniemy po takie, które nie tylko bawią, ale również uczą i pobudzają wyobraźnię. Naszym ostatnim odkryciem jest gra Urodziny Tappiego, która wprawdzie zasiliła domowe zasoby rok temu, ale długo przeleżała na półce niedoceniona i lekko zapomniana. Zupełnie niezasłużenie!





Urodziny Tappiego!

Liczba graczy: 2-5 osoby
Wiek: 4+
Czas gry: 20-30 minut
Wydawca: Zielona Sowa
Projektant: Anna Sobich-Kamińska, Michał Kamiński
Ilustracje: Marta Kurczewska


Cel gry
Wikinga Tappiego znają prawdopodobnie wszystkie dzieci. Brzuchaty, wiecznie uśmiechnięty mieszkaniec Szepczącego Lasu jest głównym bohaterem serii książeczek autorstwa Marcina Mortki. Właśnie obchodzi urodziny i z tej okazji zaprosił wszystkich przyjaciół na wielkie przyjęcie i tort. Wcielając się w postaci zwierzątek (lis, jeleń, jeż, borsuk lub kaczuszka), ruszamy więc w podróż przez Szepczący Las, by zdążyć na czas i nie przegapić swojej porcji słodkości. I oczywiście złożyć Tappiemu najlepsze życzenia.

Opakowanie i zawartość
Gra znajduje się w poręcznym, sztywnym opakowaniu, w którym znajdują się:
  • Plansza
  • 50 kart (Mądra głowa i Chichotkowe zadania) z uroczymi ilustracjami Marty Kurczewskiej
  • 5 żetonów postaci
  • Kostka
  • Gratis: mini gra Memo


Rozgrywka
Przed przystąpieniem do gry należy potasować karty i rozłożyć je na dwa stosiki – oddzielnie niebieskie karty Mądra głowa i różowe Chichotkowe zadania. Ustawiamy pionki na linii START i… zaczynamy!


Gracze rzucają naprzemiennie kostką i przesuwają swoje pionki o tyle miejsc, ile oczek padło. W zależności od koloru pól, na których wylądują, muszą też wykonywać konkretne zadania. Kolory są cztery:
  • różowy – należy wziąć kartę ze stosu Mądra głowa i odpowiedzieć na zadane na niej pytanie, np. jakie zwierzę mieszka w wodzie, jakie zwierzę zaczyna się na określoną literkę, bądź też wymienić kilka owoców, warzyw, czy znanych bajek.
  • niebieski – należy sięgnąć po kartę ze stosu Chichotkowe zadania, np. zaklaskać kilka razy, zatańczyć jak kaczuszka, zakrakać jak kruk, itd.
  • żółty – w zależności od kierunku strzałki można przesunąć się na skróty do przodu, bądź też cofnąć się o kilka pól
  • czarny – oznacza utratę kolejki.

Gra kończy się w chwili, gdy do mety dociera ostatni gracz, a wygrywa osoba, która zrobi to pierwsza.


Podsumowanie
Mówiąc bardzo krótko, gra się świetnie! Doskonale bawimy się wykonując poszczególne zadania i czasem sama nie wiem, która z nas ma więcej frajdy. M. dużo radości sprawia zarówno odpowiadanie na pytania i wyszukiwanie postaci na planszy, jak i wykonywanie zadań. Mnie szczególnie spodobały się te ostatnie, w końcu nie co dzień mam okazję powyć jak wilk, albo robić przysiady. W grze podoba mi się przede wszystkim to, że jest dynamiczna, dziecko się przy niej nie nudzi, a przy tym jednocześnie aktywizuje się fizycznie i musi pogłówkować. Jednym słowem, świetna sprawa, dlatego gorąco polecam ją rodzicom wszystkich przedszkolaków i dzieci w wieku wczesnoszkolnym!

Plusy:
  • proste zasady
  • zróżnicowane zadania wymagające od dziecka zarówno aktywności fizycznej, jak i pogłówkowania
  • ładne i solidne wykonanie

Minusy:
  • nie wykryto


Komentarze